Het design van de website is het eerste wat een potentiële klant ziet. Binnen drie seconden beslist een online bezoeker of jij de juiste partij voor hem bent. In die drie seconden wordt je website gescand en beoordeeld. Klopt de sfeer op de website, kloppen de kleuren, is het een prettige website om je op te oriënteren, is het een professioneel webdesign?
Een modern design is voor online bezoeker erg belangrijk. Het geeft aan in hoeverre jij bezig bent om de klant te bereiken. Een website van een twee jaar oud wordt er onmiddellijk uitgepakt, omdat de design mogelijkheden van nu nou eenmaal beter zijn dat twee jaar geleden.
De websites van vroeger zijn vaak een stuk kleiner en hebben een beperkte ruimte waardoor het een kleine website lijkt. Met de mogelijkheden van nu kun je beeldvullende en responsive websites maken die op meerdere schermen en apparaten de ultieme gebruikersbeleving neerzetten.
Het is belangrijk om de designtrends te volgen en continu af te stemmen op de bezoeker. Een prettige online ervaring maakt de kansen van nieuwe klanten groter. Als jij op een website komt met een verouderd design, controleer je dan ook of het bedrijf nog bestaat? Dan ben jij niet de enige.
De online bezoekers hebben een bepaalde verwachting van jouw website als ze in Google tussen alle concurrenten op jou klikken. Komt de verwachting niet overeen met de realiteit, dan is de bezoeker snel geneigd om terug te gaan naar Google en een andere website te openen die beter bij hun verwachting past.
Naast webdesign is het ook belangrijk dat andere (online) marketingkanalen een uniform beeld geven aan de bezoekers, zodat de bezoeker zich kan herkennen in jouw organisatie en het ook gaat herkennen. Een duidelijke beeldstrategie is belangrijk om de bezoeker een prettig en veilig gevoel te geven. Het gevoel dat ze bij jou op de juiste adres zijn.
Welk gevoel geef jij af in de eerste drie seconden? Kan dat beter?