klantenvertellentpom 9,2 hele ster hele ster hele ster hele ster halve ster 144 REVIEWS
Ontvang nu je gratis groeiscan!
  • Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google & Facebook partner
  • Fonk 150 best agencies 2022 & 2024
  • Partner in groei, samen succesvoller

Facebook carrousel

Een carrousel is een bepaald type indeling voor Facebookadvertenties. Met de carrouselindeling is het mogelijk om twee of meer afbeeldingen en/of video's in één advertentie te tonen. Iedere afbeelding of video heeft een eigen koptekst, beschrijving, link en aanzet tot actie. Wanneer iemand deze advertentie voorbij ziet komen kan die persoon door de carrousel scrollen. Dit type advertentie maak je in advertentiebeheer of via een Facebook-pagina.

social media anaylse ontvangen

Wanneer gebruik je de carrouselindeling voor je Facebookadvertentie?

Dit type advertentie is zeer geschikt voor verschillende behoeften en bedrijven. Bedrijven kunnen een Facebook carrousel bijvoorbeeld gebruiken voor het weergeven van producten, diensten of evenementen. Er zijn een aantal manieren waarop dit advertentietype gebruikt kan worden:

  1. Het tonen van meerdere producten die naar eigen landingspagina's leiden. Door het geven van meerdere opties verhoog je het aantal mensen dat doorklikt.
  2. Het uitlichten van meerdere functies van één product.
  3. Ieder beeld kan weer een andere invalshoek of detail van een product tonen.
  4. Vertel een verhaal of leg een proces uit door beeld en tekst te gebruiken dat elkaar opvolgt.
  5. Verschillende voordelen of resultaten laten zien. Dit is bijvoorbeeld handig bij de verkoop van diensten.
  6. Creatievere opties dan bij één afbeelding of video. Doordat je een groter canvas hebt kan je een immersieve advertentie-ervaring creëren.

Hoe maak je een carrouseladvertentie

Onze specialisten raden aan om een carrouseladvertentie te maken vanuit advertentiebeheer. Advertentiebeheer geeft namelijk de mogelijkheid om advertenties bij te sturen en toont meerstatistieken dan wanneer je via de Facebook-pagina adverteert.

Contact opnemen

Facebook

Handmatig media toevoegen aan een Facebook carrousel

Wanneer je op handmatige wijze media toevoegt aan de carrousel, ga je de carrouselkaarten zelf bewerken. Selecteer per kaart een afbeelding welke in overeenstemming is met de ontwerpspecificaties van Facebook. Voeg daarnaast een kop, beschrijving en landingspagina toe aan iedere kaart. De kop en beschrijving zijn optioneel, maar wij raden aan om deze altijd volledig in te vullen voor betere prestaties van je advertentie. Heb je de carrouselkaarten allemaal ingevuld, maar zie je nog iets wat niet volledig is of heb je ergens een fout gemaakt? Dat is geen probleem, want dit kan altijd nog aangepast worden.

Extra opties voor je Facebookadvertentie

Wanneer je aan de gang gaat met dit type advertentie, dan zie je een hele hoop opties voorbijkomen. De optie 'geef de best presterende kaarten eerst weer' staat automatisch aan. Hiermee test je verschillend advertentiemateriaal en kan je bepaalde kaarten verbeteren of vervangen. Wil je dit type advertentie gebruiken om een verhaal in een bepaalde volgorde te vertellen? Zet deze optie dan uit. Ook wordt er automatisch een carrouselkaart getoond met de profielfoto van je pagina. Dit is altijd de laatste kaart. Dit kan je verwijderen door het selectievakje uit te schakelen. Wil jij hulp bij het opzetten van een carrouseladvertentie of heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op en één van onze Facebook Blueprint gecertificeerde specialisten helpt je graag verder.

Contact opnemen

Wil jij meer omzet,
naams­bekendheid en klanten?

 

Gratis groeiscan

 

contact