Omdat het realiseren van een sterke strategie voor je social media kanalen niet in één dag geklaard is, geven wij je een aantal extra tips! Heb je de gratis Persona Template gemist? Dan kun je die hier nogmaals downloaden en invullen. De Persona Template helpt je om jouw ideale klant in beeld te krijgen, inclusief alle behoeften, kenmerken en motivaties. Dit helpt je om goede en afgestemde content te creëren waarmee jij als een speer jouw plekje op het internet kunt veroveren? Klaar voor de tips? Lees dan snel verder.
En dit geldt ook voor al je social media activiteiten. Bekijk en analyseer dus vaak je statistieken om te ontdekken wat wél en niet werkt. Zo kun je gerichter werken en meer vruchten plukken. Je kunt keuzes maken op basis van gevoel, maar neem ook zeker harde data en feiten in overweging. Cijfers liegen er namelijk nooit om!
Je bedrijf en je klanten zitten niet stil. Stuur daarom je activiteiten bij op basis van je doelen. Brengen bepaalde handelingen je dichter bij een specifiek doel? Ga dan vooral door! Bijsturen is nodig om in te spelen op de behoeften van je doelgroep. Alleen op die manier blijft de klik tussen jou en je klant bestaan. Luister dus goed!
Overweeg je om te adverteren op social media, bijvoorbeeld Facebook adverteren of LinkedIn adverteren? Goede overweging, dit kan zeer waardevol zijn en het kan je bedrijf echt een boost geven, mits je de advertenties goed opzet. Verdiep je hier dus in voordat je aan de slag gaat!
Toch alvast een tip omtrent adverteren lezen? Besteed dan extra veel aandacht aan je targeting. Wie krijgt jouw advertentie te zien? Zorg dat dit je juiste groep is, niet te groot en niet te klein. Hoe relevanter de groep mensen, hoe groter de kans op conversie. En bij adverteren wil je dat elke euro die je erin stopt, er dubbel, drie-dubbel of vier-dubbel weer uit komt. Dat is de essentie en daar moet je heen om succesvolle advertenties te realiseren!