klantenvertellentpom 9,2 hele ster hele ster hele ster hele ster halve ster 144 REVIEWS
Ontvang nu je gratis groeiscan!
  • Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google & Facebook partner
  • Fonk 150 best agencies 2022 & 2024
  • Partner in groei, samen succesvoller

Instagram Reels

Tegenwoordig kun je niet meer om video content heen en is het ook iets dat steeds belangrijker wordt als onderdeel van contentmarketing. Op alle platforms kom je het tegen in allerlei verschillende creatieve vormen. Velen zullen de app TikTok wel kennen met video's die verschillende onderwerpen bevatten. De ene iets serieuzer dan de ander, maar vooral gewoon veel vermaak op je beeldscherm. Instagram Reels kun je zien als de TikTok van Instagram en voor bedrijven liggen hier heel veel kansen.

Contact opnemen

 

Wat is een Reel op Instagram?

Een reel op Instagram is een korte video die gebruikers kunnen delen in de stories, op de explore pagina en op hun profiel. De video mag maximaal 90 seconden lang zijn en worden meesten verticaal (1080 x 1920 pixels) gemaakt.

Wat is Instagram Reels?

Instagram Reels biedt jou de mogelijkheid om video's van 90 seconden volledig zelf te ontwerpen en te delen met jouw publiek. Vanuit een catalogus kun je kiezen voor bijpassende muziek en andere effecten om de video extra leuk en interessant te maken voor de doelgroep. Instagram Reels heeft zelfs een eigen knop binnen de Instagram app en voor je het weten ben je uren aan het scrollen tussen video's van vakanties, producten en noem maar op.

Hoe werkt het?

Instagram Reels voor bedrijven

Met video content kun je als bedrijf jouw doelgroep aanspreken en entertainen. Je kunt de producten die je verkoopt op een interactieve manier onder de aandacht brengen of je kunt meedoen aan trends en challenges om je zichtbaarheid te vergroten. Als het op videomarketing aankomt is er genoeg om je creativiteit op los te laten en de doelgroep te binden met jouw bedrijf. Instagram Reels is daarom ook zeker een onderdeel om mee te nemen in je marketingstrategie.Via Instagram Reels kun je ook adverteren en zo de juiste doelgroep met bepaalde interesses bereiken. Op die manier kun je ook weer mensen bereiken die je nog niet volgen en zo je zichtbaarheid steeds groter maken.

Adverteren op Instagram Reels

Je kunt op Instagram Reels adverteren in allerlei verschillende vormen. Afhankelijk van het doel dat je met de advertentie wilt bereiken, kun je beginnen met het opzetten ervan. Wat wil je nou eigenlijk precies bereiken met je Instagram Reel advertentie?

Een aantal opties zijn:

Als het doel is bepaald is het tijd om de campagne op te gaan zetten. Onderstaande stappen leiden je door het proces om de juiste advertentie op te zetten:

Waarom is Instagram Reels interessant?

Met een foto of video kun je meer zeggen dan duizend woorden. Video wordt een steeds belangrijker onderdeel van marketing. Je kunt je verhaal duidelijk overbrengen op de doelgroep. Daarbij nemen Reels het volledige scherm in beslag, kunnen mensen de advertenties liken, delen en erop reageren net zoals bij normale berichten. Zo ontstaat er een interactieve manier om met je doelgroep te binden.

advertising

Interesse in Instagram Reels?

Wil je Instagram Reels inzetten voor je bedrijf, maar weet je niet hoe? Soms is het inderdaad lastig om te beginnen. Onze social media specialisten helpen je daarom graag met het inzetten van Instagram Reels Zo kunnen we je bijvoorbeeld helpen met het bepalen van een strategie of het ontwikkelen van creatieve content. Ga je liever volledig zelf aan de slag? Wij verzorgen ook trainingen om je op weg te helpen. Benieuwd naar de mogelijkheden, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Contact opnemen

Wil jij meer omzet,
naams­bekendheid en klanten?

 

Gratis groeiscan

 

contact