Je website vertegenwoordigt een bepaalde waarde. Behalve in geld (daar gaat dit artikel niet over) ook een fictieve waarde op het internet. Een waarde op basis waarvan Google je posities mede bepaalt. En daar gaat dit artikel over.
Mogen wij jou ook helpen met effectieve linkbuilding?
Succesvolle linkbuilding strategie
Je domeinwaarde is één van de belangrijkste punten in SEO. Het geeft Google een representatieve indicatie om te bepalen hoe hoog Google je website moet plaatsen in de ranking.
Een aantal punten waarop Google beoordeelt:
Je kan op www.opensiteexplorer.org berekenen hoe sterk je domein is. Dit is een cijfer van 0 tot 100. Voor de meeste bedrijven tot 20 medewerkers is een domeinwaarde van 30 al best goed. Vanaf 40 doe je serieus mee. Bij nieuwe klanten komen we vaak tussen de 10 en 25 tegen. Alleen de Wikipedia’s van deze wereld komen in de buurt van de 100.
Natuurlijk een krachtig domein maar ook dat Google jouw domein gaat zien als een autoriteit op jouw werkgebied en interesses. Naast de domein autoriteit kan een specifieke pagina ook een bepaalde waarde opbouwen. Dit wordt pagina autoriteit genoemd. Een krachtige pagina wordt (veel) beter in de zoekresultaten getoond. Hoe meer goede pagina’s hoe meer pagina’s Google hoog in de ranking plaatst. Dit wordt de komende jaren alleen nog maar belangrijker.
Je domein is altijd een intellectueel eigendom en dus van jou. Je kan op www.sidn.nl zien wie de houder van jouw domein is. Het beste is natuurlijk als je dat zelf bent. Het kan uit om dat even te controleren.