Retargeting, ook wel remarketing genoemd, is een techniek die er op gericht is om jouw website bezoekers met een advertentie nog een keer terug te lokken. Het is een effectieve manier van marketing doordat je weet dat er een bepaalde behoefte bij deze bezoekers is. Ze zijn toch niet voor niets op jouw website geweest?
retargeting retargeting retargeting retargeting retargeting
Een website heeft gemiddeld een conversiepercentage van 2%. Dat betekent dat 98% van de bezoekers geen klant worden. Door deze bezoekers opnieuw te targeten geef je de bezoekers een soort van tweede kans. Terugkerende bezoekers blijven over het algemeen langer op een website, bekijken meer pagina’s en converteren ook een stuk beter.
Een retargeting campagne kun je via verschillende kanalen inrichten. Veelal wordt retargeting campagne ingezet via Google Ads, bijvoorbeeld via display advertising, of social media kanalen zoals Facebook & LinkedIn.
Je kunt een statische of een dynamische remarketing campagne online zetten. Bij een statische krijgt iedere bezoekers van je website dezelfde advertentie te zien. Bij een dynamische remarketing campagne, veelal gebruikt door webshops, krijgen de bezoekers een advertentie te zien van het artikel die ze onlangs hebben bekeken.
Niet elke bezoeker van je website bevindt zich in dezelfde aankoopfase. Niet iedereen is er klaar voor om nu direct te kopen. Zo kan het moment kan niet juist zijn, willen ze misschien wel wat concurrenten afwegen of ze weten simpelweg nog niet wat ze precies willen. Met een goede remarketing campagne help je de bezoeker door de verschillende fases. Hoe vaker er een interactie is met je website, hoe groter de kans dat ze klant bij je worden of contact opnemen.
Onze advertentiespecialisten willen graag met jou om tafel om te kijken hoe we jou verder kunnen helpen. Ontvang een gratis en vrijblijvende groeiscan.