Google Ads, voorheen Google Adwords, is een advertentieprogramma van Google. Google Ads biedt jou de mogelijkheid om op zoektermen te adverteren. De advertenties worden in Google bij de zoekresultaten getoond. Met Google Ads kun je in het zoeknetwerk en in het displaynetwerk adverteren. Wil jij ook adverteren in Google? Dan is beheer van een Google Ads campagne uitbesteden aan de specialisten van TriplePro een slimme zet. Onze specialisten zijn Google gecertificeerd en belangrijker nog: ze hebben jarenlange ervaring met meer dan 200+ Google Ads campagnes.
Waarom staan sommige advertenties bovenaan in Google en andere advertenties niet? Twee factoren spelen hierin een grote rol: de concurrentie en de kwaliteitsscore voor advertenties.
Hoe meer concurrentie, hoe meer je moet betalen voor een klik. Ga je niet mee in de concurrentiestrijd, dan is de kans groot dat je niet bij de eerste 4 advertenties komen te staan.
De kwaliteitsscore wordt opgebouwd op basis van relevantie en klikgedrag. Google kijkt naar hoe relevant je advertentie is voor het zoekwoord en hoe relevant de achterliggende webpagina is. Een belangrijke gegeven hierin hoeveel mensen op jouw advertentie klikken ten opzichte van de concurrentie. De kwaliteitsscore is een score tussen 1 en 10, waarbij 10 de beste score is. Hoe beter de kwaliteit, hoe minder je hoeft te betalen per klik.
Voor het gebruik van Google Ads heb je een Google account nodig. Vervolgens kun jij je aanmelden bij Google Ads.
Achter Google Ads zit een soort online veilingsysteem. In je Google account kan jij aangeven wat je maximaal aan een klik wilt uitgeven. Je betaalt pas als iemand op jouw advertentie klikt. Voor de betaalde zoekresultaten zijn de CPC, kosten per klik, dan ook een belangrijk gegeven. Je kunt per dag een budget vaststellen voor je account, voor campagnes, voor advertenties en voor bepaalde zoekwoorden. De kosten per klik geeft je dus inzage in hoeveel klikken jij kan verwachten voor jouw budget.
De kosten van Google Ads variëren per website, per branche en per dag. Google Ads is geschikt voor producten en diensten.
De kosten voor de klikken betaal je rechtstreeks aan Google. In je Google account zijn ook al je facturen voor Google Ads terug te vinden in de transactiegeschiedenis.
Een rekensommetje: stel je voor je haalt momenteel via je website 5 aanvragen binnen op 100 bezoekers. Wat zou er gebeuren als de bezoekers verdubbelen? Theoretisch gezien zou je 10 online aanvragen binnen krijgen. En wat als één op de drie ook daadwerkelijk klant bij je wordt? Stel jezelf eens de vraag hoeveel je eigenlijk verdiend (winst) aan een klant? Uitgerekend? Dan weet je nu ook hoeveel je mag spenderen aan het binnen halen van een nieuwe klant.
Schakel TriplePro Online Marketing in voor je SEA campagnes.
Wil jij meer bezoekers en conversies op jouw website om te blijven groeien? Besteed dan je Google Ads campagne uit aan de SEA-specialisten van TriplePro. Wij helpen ondernemers al jaren op een succesvolle manier aan meer online succes.
In Nederland worden de termen SEA en Google Ads vaak door elkaar gebruikt. Onder SEA vallen echter ook andere advertentieplatformen dan Google Ads, zoals die van Bing. Google heeft echter veruit het grootste marktaandeel: bijna 95%. Google Ads is dus waar het voornamelijk om draait.