Voor meten van de prestaties van Google Ads is het van cruciaal belang tot conversies gemeten in Ads. We willen natuurlijk weten wat de kosten per conversie zijn geweest en hoe we die met die data kunnen optimaliseren (lagere kosten per conversie).
Mocht je met verschillende Google accounts werken: log in op Google Analytics en selecteer ‘beheerder’ vervolgens ‘gebruikersrollen’ en verstuur een uitnodiging naar het Ads gmail account.
1. Log in bij Google Analytics (waar ook het Ads Google account mee beheerd wordt)
2. Selecteer ‘beheerder’
3. Onder kolom ‘property beheer’ selecteer ‘Ads-links’
4. Volg het stappenplan af.
5. Log in bij het desbetreffende account in Ads.
6. Selecteer ‘accountinstellingen’ onder het tandwiel.
7. Selecteer ‘gekoppelde account’ en het desbetreffende ‘analytics’ account waar het om gaat.
8. Koppel het account. Controleer dit!
9. Wacht minimaal gedurende één uur.
1. Ga naar het betreffende account in Ads
2. Selecteer ‘hulpprogramma’s en vervolgens ‘conversies’
3. Klik op de grijze button ‘importeren uit Analytics’ en selecteer het doel.
Is de button ‘importeren uit Analytics’ niet aanklikbaar? Controleer de stappen en instellingen opnieuw.