Google Shopping
Jouw producten uitlichten bovenaan de zoekresultaten van Google? Kies voor effectieve Google Shopping Campagnes van TriplePro! Verkoop meer en bereik een grotere naamsbekendheid dankzij onze Shopping Campagnes.
Google Shopping
Google Shopping is een platform van Google waarbij het mogelijk is om specifieke producten te promoten. Hierbij wordt een advertentie in de vorm van een afbeelding, beschrijving en de prijs van het product getoond bovenin de zoekresultaten van Google en bij de Google Shopping resultaten. Producten worden bij Google Shopping geladen uit een productfeed. Deze feed bevat per product een rij met alle specificaties van het product. Op basis van de combinatie van de productfeed, de biedingen in Google Ads en de kwaliteit van jouw eigen website, worden jouw Google Shopping advertenties getoond aan potentiële klanten. Adverteren in Google Shopping valt onder SEA (Search Engine Advertising)
Mogen wij jou ook helpen met een effectieve Google shopping campagne?
Voor iedere ambitieuze webshop is Google Shopping een essentieel onderdeel van de marketingactiviteiten geworden. Als verkopende partij wil je zichtbaar zijn bij zoveel mogelijk relevante zoekopdrachten. Google Shopping advertenties worden veelal vertoond bij zoekopdrachten die behoorlijk koopgericht zijn. Hierdoor zijn visuele productadvertenties een waardevol contactmoment. Door zichtbaar te zijn in Google Shopping word je getoond via een relevante en aantrekkelijke, visuele productadvertentie. Dit kun je zien als een etalage op de beste plek in de winkelstraat.
Google Shopping advertenties kennen diverse voordelen:
De productadvertenties worden enkel vertoond bij relevante zoekopdrachten, waardoor jouw potentiële kopers met de juiste zoekintentie de advertenties krijgen te zien.
De advertenties zijn visueel ingesteld en bieden de zoeker de mogelijkheid om producten te vergelijken zonder verschillende webshops te hoeven openen.
Je betaalt enkel voor verkeer dat daadwerkelijk op je advertentie klikt. Wordt er niet op je advertentie geklikt? Dan betaal je ook niets.
Je krijgt relevante en waardevolle data waarmee je voor ieder product afzonderlijk de resultaten kunt meten en bijsturen.
Wil jij meer verkopen met je webshop? Besteed je Google Shopping dan uit aan de SEA- en Google Shopping-specialisten van TriplePro. Voor onze specialisten is Google shopping als een sport: zoveel mogelijk kliks tegen de laagst mogelijk kosten.
Onze specialisten hebben jarenlange ervaring met SEA en Google Shopping campagnes, waardoor het opzetten en bijsturen van de campagnes een koud kunstje is.
Onze specialisten volgen regelmatig trainingen en zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van Google Shopping.
In overleg met jou maken wij campagnes op maat, die actief worden bijgestuurd op basis van data om zo de beste resultaten te realiseren.
Jij bespaart tijd en kunt je richten op waar je zelf goed in bent.
Wij helpen je bij het opstellen van een campagne en marketingstrategie, waardoor je altijd een deskundige sparringpartner ter beschikking hebt.
Bij TriplePro geloven we in duurzame klantrelaties waar beide partijen profijt van hebben.
Stel je voor: meer omzet, tegen lagere kosten. Wat zou dat voor jou betekenen? Een Google Shopping campagne is nooit 'af'. Wij worden vaak gevraagd om eens mee te kijken in het account voor nieuwe kansen en verbeterpunten. Een uitdaging die wij graag aangaan. Is jouw shopping campagne ook een uitdaging? Heb jij het gevoel dat er meer uit te halen valt? Bel ons op 050-3050023 of stuur onderstaand formulier in.
Je hebt een webshop, maar de verkoop van je producten gaat niet hard genoeg. Logisch dat je Google Shopping wilt inzetten! Maar zelf een productfeed onderhouden, een campagne structureren en de juiste biedstrategieën kiezen zie je toch niet zitten. Wil jij weten wat de mogelijkheden zijn om het opstarten en beheren Google Shopping uit te besteden? Bel ons op 050-3050023 of stuur onderstaand formulier in.
Vervolgens kun je je Google Shopping advertenties opzetten in vier stappen:
Hierin moet je alle productinformatie opnemen en vervolgens inladen op je Google Merchant account.
Vervolgens geef je de opzet van de campagne vorm. Hierbij stel je zaken in als het dagbudget, apparaten, netwerken en locaties voor jouw campagnes.
Kies voor een productadvertentie of een showcase-advertentie en geef het bod per advertentiegroep op.
Als de advertenties eenmaal lopen is het zaak om de data uit te lezen en de campagnes actief bij te sturen.
We beginnen bij het begin: de productfeed, ongeacht of Shopping reeds ingezet wordt. Feed optimalisaties worden gevolgd door uitvoerige analyses op campagne-, product-, en zoekwoordniveau: het uitgangspunt van onze Shoppingstrategie.
Bovenaan in Google met de belangrijkste producten. Onze specialisten hebben maar één doel voor ogen: maximaal rendement (ROAS) uit je Google Shopping campagne halen. Geen zorgen, want we ontzorgen jou volledig bij de technische kant, als dat niet je sterkste punt is.
De resultaten worden vanaf dag één nauwlettend gemonitord en doorlopend gebruikt om campagnes te optimaliseren. Hoe converteert een product? Welke producten verkopen goed? Welke minder? Welke productgroepen hebben hoge marges?
Dit koppelen we aan je terug middels overzichtelijke rapportages met heldere toelichtingen. We werken hierbij data-driven. Elke klik en conversie is meetbaar en wordt verwerkt in een duidelijke en te begrijpen rapportage. Zo halen we het maximale uit jouw online campagnes.
Een veelvoorkomende foutmelding in het Google Merchant Center is de “ontbrekende prijs” of “niet ondersteunende valuta in attribuut prijs”, die wordt veroorzaakt door het niet vermelden van de (juiste) valuta
Wanneer je hier een foutmelding over ontvangt dien je de verzendkosten aan Google te verstrekken. Dit is verplicht voor iedere aanbieder. Is verzending gratis bij jouw webshop? Dan dien je dit ook aan te geven.
Alle producten dienen te worden voorzien van een unieke GTIN-code, dit is een soort globale EAN-code die men het beste kent als de code onder een streepjescode. Dit dient juist te worden ingevoerd, aangezien dit bijdraagt aan de kwaliteitsscore van een advertentie.
Om een Google Shopping advertentie zo effectief mogelijk te laten functioneren dien je alle mogelijke productinformatie aan Google te verstrekken. Indien je dit niet doet kun je foutmeldingen krijgen in het Google Merchant Center en is de kans groot dat je een lagere kwaliteitsscore krijgt toegekend.
Reviews
Om succesvolle Google Shopping campagnes te draaien is het optimaliseren van de productfeed essentieel. Onze specialisten kennen het belang van volledige informatie en goede instellingen in het Google Merchant Center als geen ander. In samenwerking met jou zorgen we ervoor dat alles wordt geoptimaliseerd, van microdata tot de productinformatie.
De kosten van je Google Shopping campagnes heb je volledig zelf in de hand. Je kunt zelf een maximum advertentiebudget instellen per dag. Daarnaast dien je de CPC (cost per click) op te geven. Welk bedrag de CPC bedraagt hangt af van de mate van concurrentie en de kwaliteitsscore die Google je toekent. Je hebt zelf dus in de hand van wat Google Shopping kost. Met de juiste insteek en optimalisatie zou Google Shopping niks moeten kosten, maar juist omzet moeten opleveren.
Voor de rangschikking van de Google Shopping advertenties maakt Google gebruik van een kwaliteitsscore. Deze wordt bepaald aan de hand van de kwaliteit van de je website en je productfeed. Hoe hoger je kwaliteitsscore, hoe minder je hoeft te betalen om bovenaan te worden vertoond. Meer weten hoe je beter kan worden vertoond, zonder dat je meer hoeft te betalen? Bel ons dan op 050-3050023 of vul het formulier onder aan deze pagina in!
Google Shopping instellen hoeft niet ingewikkeld te zijn, het optimaliseren van de campagnes is daarentegen een ander verhaal. Het voornaamste voordeel van het uitbesteden van Google Shopping aan TriplePro is het in huis halen van specialisten met een hoog kennisniveau en de nodige ervaring met het optimaliseren van Shopping Campagnes. Dit betekent dat wij altijd streven naar zoveel mogelijk conversies tegen een zo laag mogelijk CPC (cost per click). Oftewel, zoveel mogelijk klikken tegen zo weinig mogelijk kosten. Hierdoor blijft je ROAS (Return On Advertising Spend) positief en zijn je advertentiecampagnes rendabel.
Google Shopping is voor eigenaren van een webshop met fysieke producten. Met Google Shopping worden de producten op een aantrekkelijke manier geëtaleerd in de zoekresultaten van Google.
Google Shopping is een ideale manier om visueel zichtbaar te zijn bij potentiële klanten. De Google Shopping advertenties worden getoond bij relevante, koopgerichte zoekopdrachten. Hierdoor is de kans op conversies het grootst.
De vertoningen in de Google zoekresultaten zijn net als bij Google Ads gratis. Wanneer een bezoeker daadwerkelijk op de shopping advertentie klikt, betaal je hiervoor.
Google Shopping
Bij een goede Google Shopping campagne komt, zoals je inmiddels hebt gelezen, heel wat kijken. Duizelt het je al? Laat ons dan werken aan jouw online succes door middel van een Google Shopping campagne op maat.
Door onze jarenlange ervaring, grote kennis van zaken en toegang tot allerlei professionele tools zijn wij jouw perfecte partner op het gebied van Google Shopping.
Vul het formulier hiernaast in en wij maken graag een plan voor jou op maat. Onze specialisten kunnen niet wachten om voor jou aan de slag te gaan!
Mogen wij jou ook helpen met een effectieve Google shopping campagne?