Banners bieden een goede uitkomst voor een effectieve marketingstrategie. Wil je professionele banners laten maken? Kies dan voor de specialisten van TriplePro om een banner te laten maken.
Banners zijn grafische reclames waarop een website bezoeker kan klikken. Vervolgens wordt diegene naar een pagina toe geleid waar informatie over de reclame te vinden is. Een banner kan zowel bestaan uit een bewegende beelden (filmpjes), of een stilstaand plaatje. Verder kunnen banners bestaan uit teksten, audio enzovoorts. Er is dus veel variatie mogelijk.
Banners maken onderdeel uit van display advertising – dit zijn grafische reclames op websites of sociale media. Een banner kan worden ingezet als een effectieve marketingstrategie voor meerdere doelen, zoals het verhogen van je naamsbekendheid als bedrijf of het bereiken van specifieke doelgroepen voor je producten/diensten. Ook kan banner marketing worden gebruikt om eerdere websitebezoekers opnieuw te targetten, zodat ze mogelijk converteren op jouw website. Converteren houdt in dat de bezoeker een gewenste actie uitvoert, bijvoorbeeld het toevoegen van een product aan het winkelmandje of het inschrijven voor een nieuwsbrief. Het verhogen van conversies wordt ook wel conversie optimalisatie genoemd.
Banner marketing brengt een aantal voordelen met zich mee:
Je kunt door middel van banners een grote doelgroep bereiken tegen relatief lage kosten. Je betaalt namelijk alleen als iemand ook werkelijk op de banner klikt.
Je kunt erg specifiek targetten op bijvoorbeeld locatie met banner marketing. Op deze manier zet je dan marketingstrategieën op binnen een straal van een aantal kilometers.
Je krijgt een hogere naamsbekendheid als bedrijf, met name online. Het hebben van online aanwezigheid als bedrijf wordt tegenwoordig steeds belangrijker. Banner marketing biedt hiervoor dus een goede uitkomst.
De advertenties die getoond worden via de banners kunnen van externe aanbieders zijn. In dat geval zal de desbetreffende aanbieder een bedrag betalen voor het publiceren van die advertentie in de vorm van een banner. Dit komt erg veel overeen met traditionele manieren van marketing, waarbij je iemand bijvoorbeeld ook kan betalen voor een advertentie in een tijdschrift. In dit geval werkt het hetzelfde, maar zijn de advertenties dan online.
Het maken van een eigen banner hoeft niet per se een moeilijke taak te zijn. Zo zijn er meerdere programma's waarin je gemakkelijk banners kunt maken. Echter is het wel essentieel dat de banner goed wordt gecreëerd, aangezien dit voor het grootste deel beslist of de bezoeker wel of niet doorklikt. Zo moet een banner bijvoorbeeld niet te veel details bevatten en moet het meteen duidelijk zijn voor de bezoeker wat het doel van de banner is. Hierdoor is er een grotere kans dat de bezoeker er ook werkelijk op zal klikken en dit kan op zijn beurt weer leiden tot meer conversies.